چگونه رنگ لباس را برگردانیم؟
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

حتماً برای شما هم پیش آمده که پس از شستشوی لباس با تغییر رنگ لباس موردعلاقه و جدیدتان مواجه شدید. این اتفاق در بیشتر مواقع سبب می‌شود تا لباسی که رنگش تغییر کرده، دیگر قابل استفاده نباشد. نکته قابل‌توجه این است که برای برگرداندن لباس‌های رنگ گرفته، راهکارهایی وجود دارد و دیگر نیازی نیست آن‌ها را پس از تغییر رنگ، کنار بگذارید. در این مقاله می‌خواهیم راهکارهایی برای برگرداندن رنگ لباس به شما ارائه دهیم.

اجازه ندهید لباس رنگ گرفته، خشک شود!

چگونه رنگ لباس را برگردانیم

هنگامی که پس از شستشو متوجه تغییر رنگ لباس شدید، اجازه ندهید تا لباس خشک شود و قبل از این اتفاق، اقدام به شستشوی مجدد لباس با آب ولرم نمایید. خشک شدن لباس‌ها این امکان را فراهم می‌کند که رنگ روی آن‌ها تثبیت شود و برگرداندن رنگ لباس تقریباً ناممکن شود. اگر در شرایطی قرار گرفتید که لباس در حال خشک شدن بود، می‌توانید لباس را نمناک کنید تا شانس برگرداندن رنگ لباس از بین نرود.

چگونه رنگ لباس‌های سفید را برگردانیم؟

برگرداندن رنگ لباس سفید

لباس‌های سفید رنگ، بیشتر از لباس‌های دیگر مستعد تغییر رنگ هستند. در رابطه با شستشوی لباس‌های سفید باید توجه کنید که به هیچ‌ عنوان این لباس‌ها را با لباس‌های رنگی نشویید. اگر لباس‌ سفید رنگ شما پس از شستشو با لباس‌های رنگی تغییر رنگ داد، می‌توانید با چند روش ساده رنگ لباس سفید خود را برگردانید. در ادامه چند روش خانگی و کاربردی برای برگرداندن رنگ لباس‌های سفید، معرفی کرده‌ایم.

سرکه سفید را امتحان کنید!

برگرداندن رنگ لباس را با سرکه

استفاده از سرکه سفید به‌عنوان یک ماده شوینده خانگی در بیشتر اوقات به‌عنوان راه‌حل کاربردی در شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شود. سرکه سفید تأثیر فوق‌العاده‌ای در پاک کردن لکه‌های رنگی دارد؛ از این جهت می‌توانید برای برگرداندن رنگ لباس‌ها از سرکه سفید استفاده نمایید. برای شستشو لباس با سرکه سفید، یک استکان سرکه سفید را با مواد شوینده معمولی و آب ولرم مخلوط کنید و این محلول را در یک لگن که لباس‌ها در آن قرار دارند، بریزید. اجازه دهید تا لباس‌ها حداقل یک ساعت درون این محلول بماندد و سپس شستشوی معمول را انجام دهید.

توجه نمایید که برای برگرداندن رنگ لباس شاید نیاز باشد که دو یا سه بار شستشو را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

جوش شیرین، پاک کننده خانگی پُرکاربرد!

برگرداندن رنگ لباس به روش خانگی

جوش شیرین، ماده‌ای پاک کننده، محرک و اثرگذار است که در پاک کردن لکه‌های رنگی لباس کمک بسیاری به شما می‌کند. روش استفاده از جوش شیرین برای برگرداندن رنگ لباس در خانه این‌گونه است که باید یک استکان جوش شیرین را با ۴ لیتر آب مخلوط کنید و سپس لباس‌ها را داخل یک تشت قرار داده و محلول جوش شیرین را روی لباس‌ها ریخته و چند دقیقه‌ صبر کنید. پس از حدود بیست دقیقه لباس‌ها را به روش معمول با مواد شوینده معمولی شستشو دهید.

ترکیب نمک و جوش شیرین!

برگرداندن رنگ لباس در خانه

یک روش دیگر برای برگرداندن رنگ لباس، استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین است. ابتدا مقداری جوش شیرین، پودر لباسشویی و نمک را به همراه آب در یک لگن حل کنید و سپس لباس را درون لگن قرار دهید تا خیس شود. بعد از گذشت حداقل یک ساعت لباس‌ها را با همان محلول شستشو داده و سپس آبکشی نمایید. از این روش برای پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌های ورزشی سفید رنگ زیاد استفاده می‌شود.

استفاده از لیمو ترش برای پاک کردن لکه از لباس سفید!

لیمو ترش یک لکه بر قوی برای پاک کردن لکه از روی لباس محسوب می‌شود. در این روش ابتدا باید چند تکه لیمو ترش را درون ظرف پر از آب انداخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. زمانی که آب به نقطه‌جوش رسید آن را درون لگن بریزید و کمی صبر کنید تا دمای آب پایین بیاید. سپس لباس موردنظر را درون لگن آب ولرم قرار داده و صبر کنید تا درون این محلول خیس بخورد. پس از دو ساعت آب را تعویض کرده و در این مرحله مقداری مایع لباسشویی و آب ولرم را حل کنید تا لباس به مدت نیم ساعت درون این محلول خیس بخورد. پس از گذشت نیم ساعت لباس را از محلول خارج کرده و آن را طبق روش معمول بشویید تا لکه‌ها از بین بروند.

استفاده از مایع سفید کننده لباس!

اگر لباس شما کاملاً سفید باشد با توجه به برچسب راهنمای شستشوی لباس می‌توانید از مایع سفید کننده لباس استفاده کنید. برچسب راهنمای شستشو کمک می‌کند تا از آسیب رسیدن به لباس ناشی از شستشوی نادرست جلوگیری شود. استفاده از مایع سفید کننده یک روش قدیمی در شستشوی لباس‌های سفید است که باید به‌درستی انجام بگیرد تا لباس سالم بماند.

برای استفاده از مایع سفید کننده برای سفید کردن رنگ لباس ابتدا طبق دستورالعملی که روی محلول نوشته شده است، مقداری مایع سفیده کننده را با آب ولرم حل کنید. سپس لباس را درون آن انداخته و بگذارید به مدت یک ساعت خیس بخورد. بعد از گذشت یک ساعت لباس را از محلول خارج نمایید و با مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

چگونه رنگ لباس‌های رنگی را برگردانیم؟

برگرداندن رنگ لباس‌های رنگی به نسبت به لباس‌های سفید رنگ، کاری به‌مراتب دشوارتر است. برای برگرداندن رنگ لباس رنگی که پس از شستشو تغییر رنگ داده راه‌کارهای متفاوتی وجود دارد که چند راه کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لازم است لباس تا قبل از برگرداندن رنگ، خشک نشود و آن را چند بار شستشو دهید.

معجزه سرکه سفید برای برگرداندن رنگ لباس !

سرکه سفید علاوه بر کمک کردن به برگرداندن رنگ لباس‌های سفید، در برگرداندن رنگ لباس‌های رنگی نیز بسیار کاربرد دارد. در این روش ابتدا مقداری سرکه سفید و مواد شوینده را باید درون یک لگن با آب ولرم حل نمایید. سپس لباس‌ها را درون لگن انداخته و حدود نیم ساعت صبر نمایید تا خیس بخورد. بعد از گذشت نیم ساعت لباس‌ها را به‌طور معمول شستشو دهید تا به رنگ اولیه خود بازگردند.

سفید کننده‌های بر پایه اکسیژن را امتحان کنید!

برگرداندن رنگ لباس مشکی

با توجه به برچسب راهنمای لباس، اگر اجازه استفاده از سفیده کننده‌های بر پایه اکسیژن را داشته باشید، می‌توانید برای برگرداندن رنگ لباس از این مایع لکه بر استفاده نمایید. مقداری از این مایع سفید کننده را با مایع شوینده معمولی و آب ولرم ترکیب کنید و لباس‌ موردنظرتان را شستشو دهید. حتماً توجه کنید که اگر در راهنمای شستشوی لباس استفاده از محلول سفید کننده توصیه نشده بود، به هیچ عنوان از این مایع برای لباس موردنظر استفاده نکنید.

برای اطمینان خاطر از عدم تغییر رنگ‌ لباس‌ها می‌توانید لباس‌های خود را به خشکشویی‌های معتبر بسپارید تا علاوه بر تمیزی، عمر لباس‌هایتان نیز افزایش یابد. در این مقاله تلاش کردیم تا راهکارهایی برای برگرداندن رنگ لباس به شما ارائه دهیم.

 

منبع: دیجی واش



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 23 مرداد 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری